środa, 18 października 2017

ZRID na Wojska Polskiego do poprawy. Radny odpłynął? Co z trasą NS?


Dziś w radomskiej Gazecie Wyborczej wyczytałem taką oto opinię MZDiK na temat wezwania do uzupełnienia dokumentacji ZRID na wybudowanie ul. Wojska Polskiego, że to uwagi - KOSMETYCZNE! 

Skoro tak, to czemu do chwili obecnej nie zostały one poprawione? Nikt nie każe czekać 90 dni. 
Poprawki są niestety tymczasem spore i zakres uwag bardzo duży. Dokumentacja jest niekompletna i z błędami. 
Wnioskodawca został wezwany do poprawy dokumentów w zakresie:

Niezgodności w projekcie z zakresie działek inwestycyjnych 
Złe oznaczenie inwestora
Niezgodność projektu z przepisami ustawy o transporcie kolejowym 
Niezgodność projektu w zakresie wymagań RDOŚ
Brak wskazania przepisów prawa w oparciu o które dokonano określenia oddziaływania obiektów
Brak projektu zagospodarowania działki lub terenu na właściwej mapie do celów projektowych
Złe oznaczenie linii rozgraniczających w projekcie zagospodarowania terenu i brak numerów działek
Brak jednoznacznego określenia usytuowania zatoki autobusowej (po której stronie jezdni?)
Brak podpisów projektantów na części dokumentacji
Brak określonej przepisami strony tytułowej w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
Brak 2 egzemplarzy opinii geotechniczne i dokumentacji goelogiczno-inżynierskiej

Czekamy na te „kosmetyczne” zmiany już blisko 3 tygodnie. 
Jak takie jest podejście władz miejskich do inwestycji, to coraz mniejsze moje zdziwienie problemami np przy budowie kładki na Szarych Szeregów. Tam też zamiany są kosmetyczne? Bagatelizowanie tego typu spraw to nie jest dobry kierunek w zarządzaniu procesami inwestycyjnymi.

Sprostowanie.
Muszę sprostować radnego Pszczołę, który w programie u red Osieja, delikatnie rzecz ujmując, minął się z prawdą. Temat także Wojska Polskiego. Jak twierdzi Pan Radny wszystkie drogi krajowe w Polsce finansowane są 80% do 20%. Oczywista nieprawda i wprowadzanie ludzi w błąd. Nie wiem ile razy już o tym pisałem i mówiłem. Drogi krajowe na terenie miast są w zarządzie prezydentów i burmistrzów. Tak stanowi prawo. To oni remontują te drogi i mogą ubiegać się o subwencję drogową w MIB w wysokości 50% kosztów realizacji inwestycji. Administracja państwowa nie ma tu żadnego obowiązku finansowania tego w wysokości większej. Stosowne nabory są prowadzone przez wspomniane przeze mnie Ministerstwo. W tym roku np Droga Krajowa nr 61 w Ostrołęce.
Tak było w latach poprzednich, za Andrzeja Kosztowniaka, i jest obecnie. Sięgaliśmy po takie środki jako miasto i dziwię się radnemu Pszczole, który został przedstawiony jako osoba o bogatym doświadczeniu samorządowym, że tego nie wie. Znaczy się nie wie za czym głosował jako radny w poprzednich kadencjach. 
Warto zanim się coś powie, zastanowić się czy ma się wiedzę na ten temat. 
Staramy się pozyskać środki większe niż 50%, ale czy uda się je znaleść w budżecie pokaże niedługa przyszłość. 

Ps.o lotnisku też mało wiedzy, jak na radnego oczywiście a komentarz dotyczący reformy sądownictwa, to już zwyczajny kabaret. Zmiany ogólne w wymiarze sprawiedliwości są wymierzone w prezydenta Witkowskiego!!?? Z politowaniem pozostaje mi pokiwać głową :-) 
Zastanawiacie się Państwo skąd takie mizerne wyniki opozycji w sondażach? Wystarczy takich rewelacji posłuchać. :-) 


Trasa NS.
Co z przetargiem na trasę NS (I etap)? Pozwoleniem na budowę (ZRID) w formacie chyba A0 chwalił się prezydent na speckonferencji już na początku sierpnia. Mija 2,5 miesiąca, a przetargu nie ma. Zmiany „kosmetyczne”? Jaki komentarz? „Spoko ziom”? 
Uważam, że w tej kadencji nie doczekamy się na oddanie tego I etapu. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz