czwartek, 21 kwietnia 2016

Lotnisko w przyszłym tygodniu. Bardziej lokalnie i czytelnie?

Dziś miałem w planach wizytę na radomskim lotnisku oraz u wójta Jedlni-Letnisko. Mieliśmy rozmawiać o rozbudowie lotniska, o problemach gminy Jedlnia-Letnisko z tym związanych, oraz kwestii finansowania przejścia granicznego w porcie lotniczym. Wizyta do skutku nie doszła, gdyż wziąłem udział w spotkaniu organizowanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa ws zasad programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej. Odwiedzę lotnisko i pana wójta w przyszłym tygodniu.
Niestety w kwestii lotniska mamy do czynienia ze sporem dotyczącym przejęcia części gruntów, przez które biegnie droga. Wydaje mi się, że sprawa jest do rozwiązania przynajmniej w zakresie tych informacji, na razie nieformalnych, które do mnie dochodzą. Port Lotniczy korzysta przy tym projekcie ze specustawy lotniskowej, dającej szerokie uprawnienia, co nie oznacza, że nie trzeba rozmawiać. Na pewno uda się wspólnie spór rozwiązać.

Bardziej lokalnie i czytelnie?

Jak wspomniałem dziś odbyła się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa robocza narada dotycząca omówienia aktualnie obowiązujących zasad rządowego „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej”, uwag dotyczących zastosowania zasad w praktyce i ewentualnych zmian jakie w Programie można wprowadzić. Za wcześnie żeby przesądzać w którym kierunku pójdą zmiany, ale że się pojawią to fakt. Wszystkie województwa mają swoje przemyślenia, doświadczenia oraz uwagi. Zgłosiliśmy nasze zastrzeżenia i propozycje zarówno co do kwestii formalnych, merytorycznych oraz systemowych. W mojej ocenie ten program nie chodził do tej pory w taki sposób w jaki powinien. Miał wady i wiele gmin, w tym głównie mniejszych i mniej zamożnych, zwracało uwagi na ograniczenia i swoje zniechęcenie w zakresie ubiegania się o wsparcie. Uwagi docierają do nas w bezpośrednich spotkaniach jakie odbywamy z samorządowcami Mazowsza. Dobrze, że Ministerstwo pracuje nad modyfikacją, widzi problemy i niedoskonałości. Mam nadzieję, że nasze uwagi zostaną uwzględnione. Do samego programu, jego zasad, historii funkcjonowania oraz ostatecznie wprowadzonych modyfikacji odniosę się po jego ostatecznej akceptacji i ogłoszeniu.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz